MENU SLUITEN


MENU SLUITEN


slide
Een heerlijke baan met heel veel afwisseling
Marije medewerker
slide
Een leuke baan met de mogelijkheid om mijn WFT diploma te halen
Rick medewerker
slide
The Call Center Company is betrouwbaar
Anita & Lisanne medewerkers
slide
TCCC komt regelmatig langs op de werkvloer
TCCC en het team uit Heerhugowaard

Wij bellen jou!

Hoe krijg je meer energie?

Miriam Dirkse - 9 08 2016

Energiek zijn is erg belangrijk. Uit onderzoek blijkt dat je beter presteert en een gelukkiger mens bent wanneer je energiek bent. We voelen ons allemaal wel eens slap. Maar doe er wat aan en neem onze tips mee om energieker te worden. Je zal zien dat je een veel gelukkiger mens wordt en lekkerder in je vel zit. 

 

1) Een goede nachtrust is zeer belangrijk. Verbeter je slaapritme om je energieker te voelen. Hoe dieper je slaapt hoe meer je uitrust. Hiervoor is de omgeving erg belangrijk. Zorg voor een donkere kamer, zonder geluiden en laat je kamer niet warmer worden dan 16 graden. Zorg voor het slapen gaan dat je zelf tot rust komt. Geen koffie, tv of andere prikkels die je hersenen laten werken. 

 

2) Optimaliseer je voeding voor meer energie. Cliché, maar van voeding krijg je echt meer energie. Zorg dat je voldoende vitaminen en mineralen binnenkrijgt. Kies daarom voor verse en biologisch producten. 

 

3) Voer de afvalstoffen af. Lange tijd ongezond eten, stress ervaren en weinig bewegen zorgen voor ophoping van schadelijke stoffen in je lichaam. Deze stoffen staan het optimaal functioneren van je lichaam in de weg, en maken je dus moe. Een detox kuurtje van een week kan geen kwaad. Zorg een week lang dat je zuiverende voeding eet en je lichaam zal reinigen. 

 

4) Blijf regelmatig bewegen. Een half uur per dag wandelen geeft je al meer energie. Pak de benenwegen naar het station of loop als het kan naar je werk. Wanneer je beweegt doorstroomt je bloed goed en krijgen je cellen veel zuurstof. Dit zorgt voor een oppepper en voel je je fitter. 

 

5) Zorg voor een leeg hoofd. Dit betekent dat je problemen die je hebt van je af moet schrijven of bespreekbaar moet maken. Stress zorgt voor vermoeidheid en hier word je dus minder energiek van. Leef in een comfortabele omgeving, zodat je na werk volledig tot rust kan komen. 

 

Ik wens jullie veel succes met dit stappenplan en hoop dat ook jullie je een stuk energieker voelen.  Bij mij werkt het in ieder geval!